ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Τα νέα της ΜΑΞΙΜ ΚΑΛΤΣΙΔΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τα ελαστικά δεν είναι προϊόν με ημερομηνία λήξης

Το ελαστικό είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του αυτοκινήτου, ακόμα κι αν πολλές φορές δεν το παίρνουμε οι ίδιοι στα σοβαρά. Πρώτα από όλα για τη δική μας ασφάλεια και συνάμα για την καλή λειτουργία του οχήματός μας.
Ένα θέμα που μας απασχολεί όταν έρχεται η ώρα να αλλάξουμε τα ελαστικά μας, είναι αυτό που ονομάζεται «ημερομηνία παραγωγής» και είναι κάτι το οποίο όλοι λίγο – πολύ το σκεφτόμαστε.

Αναλύοντας το θέμα αυτό, αρχικά θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο μέσος όρος χρήσης των επιβατικών ελαστικών κατά την πλειονότητα των κατασκευαστών, είναι τα 3-4 χρόνια ή τα 40 με 45 χιλιάδες χιλιόμετρα. Πέρα από το μέσο όρο αυτό, το ελαστικό υπολειτουργεί και δεν παρέχει τις υπηρεσίες που επιθυμεί κάθε οδηγός.

Σχετικά με την ημερομηνία όμως, υπάρχει μια θεωρία από τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές, που λένε ότι τα λάστιχα επιθυμούν να είναι «φρέσκα». Σε αυτό το σημείο λοιπόν, θα σας πούμε ότι τα ελαστικά δεν είναι ένα προϊόν με ημερομηνία λήξης, αλλά είναι ένα προϊόν μόνο με ημερομηνία παραγωγής. Οι ίδιοι οι κατασκευαστές το γράφουν, το λένε και το υποστηρίζουν πως η ποιότητα ενός ελαστικού δεν επηρεάζεται από την ημερομηνία παραγωγής του, αρκεί να αποθηκεύεται σε σκοτεινό και δροσερό μέρος.

Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει ένα απόσπασμα του κανονισμού ETRTO (European Tire and Rim Technical Organisation), που ορίζει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο το σύνολο των τεχνικών προδιαγραφών και των κανόνων χρήσης του ελαστικού.

«Τα ελαστικά είναι προϊόντα με πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής και έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν στις επιδράσεις που ασκεί η φυσική γήρανση του καουτσούκ». Με αυτά τα λόγια, οι κατασκευαστές θέλουν να δείξουν ότι τα ελαστικά δεν έχουν ημερομηνία λήξης, εκτός αν υπάρχουν τεχνικές υποδείξεις από τους ίδιους.

Κλείνοντας, να πούμε πως η σωστή συντήρηση επιβάλλει να τηρούνται οι συστάσεις των κατασκευαστών του αυτοκινήτου και των ελαστικών που αφορούν την πίεση, το δείκτη φορτίου και τον έλεγχο κατά τη χρήση. Και κάπως έτσι, σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, ο «μύθος» καταρρίπτεται!.

“H ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ PIRELLI”

“RADIAL PIRELLI PHP TRACTOR TIRES BACK TO EUROPE”

Η ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΗ , ΑΞΙΟΜΑΧΗ ΣΕΙΡΑ PHP ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ RADIAL PIRELLI

ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ Η ΜΑΞΙΜ ΚΑΛΤΣΙΔΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΠΑΡΟΥΣΑ ΣΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ.

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΝΕΑ: Ελέγχοντας τα ελαστικά πριν την αγορά

Ελέγχοντας τα ελαστικά πριν την αγορά

 

Κλείνεις ραντεβού με τον ιδιοκτήτη και πας να δεις από κοντά το αυτοκίνητο που σου «γυάλισε». Συστήνεσαι ευγενικά και προσπαθείς να βάλεις σε μια τάξη τη νοητή λίστα με τα πράγματα που θέλεις να ελέγξεις. Μπαίνεις μέσα, κάθεσαι, βγαίνεις έξω, τριγυρνάς, σκύβεις, ανοίγεις, κλείνεις, οδηγείς και τελικά φεύγεις. Νομίζεις ότι τα πήγες καλά και ότι βρήκες το αυτοκίνητο που έψαχνες τόσο καιρό. Την επομένη, τηλεφωνείς για να κανονίσεις την αγοραπωλησία. Καλορίζικο!

Ένα βροχερό πρωί, πηγαίνοντας στη δουλειά σου, συνειδητοποιείς πως το αυτοκίνητο δεν φρενάρει αποτελεσματικά και είναι ασταθές. Παρκάρεις και παρατηρείς τα λάστιχα. Είναι για πέταμα… Αλήθεια τα έλεγξες; Υπολογίζεις το απρόβλεπτο κόστος και όπως είναι λογικό, ξενερώνεις αφάνταστα. Κυρίως γιατί δεν το σκέφτηκες τη σωστή στιγμή. Τελικά σκύβεις το κεφάλι και τα πληρώνεις!

Τα λάσχτιχα στο αυτοκίνητο δεν είναι καθόλου ασήμαντα, αντιθέτως, παίζουν ρυθμιστικό ρόλο στην καθημερινή σου ασφάλεια. Μάθε τι πρέπει να κάνεις πριν την επόμενή σου αγορά!

 

 

 

 

Γιατί είναι τόσο σημαντικά τα «καλά» λάστιχα;

Γιατί πολύ απλά είναι το μοναδικό σημείο επαφής σου με το δρόμο! Ένα καλό ελαστικό σε σχέση με ένα κακό, είναι σαν να συγκρίνουμε ένα ελαφρύ, απορροφητικό στους κραδασμούς και σταθερό στο πόδι παπούτσι με μια σαγιονάρα και μάλιστα ψάθινη! Ποιο από τα δύο θα επέλεγες να φοράς αν είχες μόνο μια επιλογή; Σίγουρα το πρώτο!

Σου δίνει ασφάλεια από τους εξωτερικούς παράγοντες (για το παπούτσι μιλάμε), σταθερότητα στον αστράγαλο, απορροφητικό πάτημα για να μην νιώθεις τα πετραδάκια στο πέλμα σου και τέλος έχεις το σταθερό πάτημα για να μη γλιστρήσεις στη βρεγμένη σκάλα κρατώντας τα ψώνια στο χέρι. Το ίδιο συμβαίνει και με ένα καλό ελαστικό στο αυτοκίνητο: Δίνει ασφάλεια στους επιβάτες, απόλυτο έλεγχο του οχήματος και ποιότητα κύλισης στο δρόμο. Τι πιο σημαντικό;

Πως να αξιολογήσεις την κατάσταση των ελαστικών;

Για να αξιολογήσουμε την κατάσταση των ελαστικών μας, ελέγχουμε τα παρακάτω 4 σημεία. Μάθε και συ πως μπορείς να ελέγξεις μόνος σου τα ελαστικά!

  • Η κατάσταση του πέλματοςείναι το επόμενο σημείο που πρέπει να αφιερώσεις την προσοχή σου.

Με έναν μετρητή βάθους, ελέγχουμε αν τα αυλάκια των ελαστικών έχουν το απαραίτητο βάθος για να διώξουν το νερό και να αποτρέψουν το τρομακτικό φαινόμενο της υδρολίσθησης . Το όργανο μας πρέπει να δείξει από 7 (στην καλύτερη περίπτωση) μέχρι 1,6 χιλιοστά και εμείς θα το σημειώσουμε στο αντίστοιχο σημείο της αναφοράς ως «Πέλμα (χιλ)».

  • Στη συνέχεια πρέπει να ψάξεις γύρω από το λάστιχο για τυχόν μπαλώματα, κοψίματα, εξογκώματα,καθώς και για φθορές από το πέρασμα του χρόνου. Για παράδειγμα, τα ελαστικά μπορεί να μοιάζουν ξεραμένα και σκληρά, γεμάτα ρωγμές, με εμφανείς ενδείξεις αλλοίωσης από το χρόνο και τον καιρό. Πιέζοντας με το νύχι σου στο πάνω μέρος του πέλματος θα πάρεις μια ιδέα για το πόσο σκληρά είναι. Ιδανικά τα θέλουμε να είναι μαλακά και φρέσκα, έτοιμα να ζεσταθούν και να κολλήσουν στην άσφαλτο, δίνοντας όσο το δυνατόν υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης.

 

  • Ακόνισε υπομονετικά τις αισθήσεις σου και κάνε μια βόλτα το αυτοκίνητο. Έτσι θα πάρεις όλες τις σχετικές πληροφορίες σχετικά με το αν υπάρχει κάποια ανομοιομορφίαμεταξύ των τεσσάρων ελαστικών ή αν το αυτοκίνητο χρειάζεται ευθυγράμμιση. Έχουμε δει περιπτώσεις με αυτοκίνητα να έχουν έως και τέσσερα διαφορετικά λάστιχα, το καθένα από διαφορετικό κατασκευαστή – πράγμα απαράδεκτο! Γενικότερα ο έλεγχος μέσω test drive, όπως έχουμε ξαναπεί, «δίνει φωνή στο αυτοκίνητο». Εμείς δίνουμε την δέουσα προσοχή και πέραν των ελαστικών

Τα λάστιχα στο αυτοκίνητο είναι ένας παράγοντας που ο καταναλωτής δεν δίνει πάντα σημασία.

 Για να απαλλαχτείς από τέτοιου είδους έγνοιες, ιδανικά απευθύνσου σε έναν ειδικό και μάθε τα πάντα για το αυτοκίνητο που θέλεις να αγοράσεις!

Ποια είναι η κατάλληλη εποχή να αλλάξεις τα λάστιχά σου;

Ιδανική εποχή για αλλαγή των ελαστικών δεν υπάρχει. Κριτήριο για την αντικατάστασή τους, πρέπει να είναι πάντοτε το μέγεθος της φθοράς τους.

Ωστόσο τους ανοιξιάτικους και φθινοπωρινούς μήνες μπορούμε να πετύχουμε καλύτερες προσφορές ως προς την τιμή τους, επειδή ακριβώς όλοι τρέχουν για λάστιχα μόλις πιάσουν τα κρύα και οι γερές ζέστες.

Αλλάζοντας δύο λάστιχα αντί για τέσσερα

Ιδανικά πρέπει να αγοράσεις τέσσερα καινούρια λάστιχα. Ωστόσο αυτό που συνηθίζεται σε πολλές περιπτώσεις (κυρίως για τη μείωση του κόστους) είναι να τοποθετούνται μόνο δύο καινούρια και αυτά, στους κινητήριους τροχούς. Για παράδειγμα, αν ένα αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο, τα νέα λάστιχα τοποθετούνται στον εμπρός άξονα.

Το σκεπτικό δεν είναι λάθος γιατί στην ουσία θέλουμε τα φρέσκα λάστιχα να μπουν στον άξονα κίνησης του αυτοκινήτου, εκεί όπου υπάρχει έντονη η ανάγκη για πρόσφυση. Παρ’ όλα αυτά για να εκμεταλλευτούμε το 100% των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου και να είμαστε ασφαλείς, η αγορά τεσσάρων ελαστικών είναι μονόδρομος. 

Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών. Αυτή πρέπει να συμβαδίζει με αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου μας (κάποια από τα αυτοκίνητα γράφουν την προτεινόμενη πίεση των ελαστικών, στο αυτοκόλλητο που βρίσκεται στην εσωτερική πλευρά από το πορτάκι της βενζίνης). Έτσι θα έχουμε έναν συνδυασμό μεταξύ βέλτιστης κατανάλωσης καυσίμου και απόλυτου ελέγχου του αυτοκινήτου!

TEXNIKA NEA: Συστάσεις για τα ελαστικά ρυμουλκούμενων με 3 άξονες

Τα ελαστικά που κατασκευάζονται για τους άξονες των ρυμουλκούμενων είναι σχεδιασμένα για να καλύπτουν τις συγκεκριμένες συνθήκες χρήσης για τη θέση του ρυμουλκούμενου.

Παρά το γεγονός ότι οι διαστάσεις των ελαστικών του ρυμουλκούμενου και των ελαστικών των κατευθυντήριων αξόνων μπορεί να είναι οι ίδιες και ο σχεδιασμός του πέλματός τους μπορεί να μοιάζει, δεν είναι εναλλάξιμα.

Θυμηθείτε, τα ελαστικά  για χρήση σε άξονες ρυμουλκούμενων φέρουν την σήμανση «FRT» (Ελαστικό ελεύθερης κύλισης – Free Rolling Tyre) στα πλευρικά τοιχώματα και πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε άξονες ρυμουλκούμενων και όχι στον μπροστινό κατευθυντήριο άξονα και τους άξονες μετάδοσης κίνησης.

Επιπλέον, όλες οι θέσεις του ρυμουλκούμενου δεν παρουσιάζουν τον ίδιο βαθμό φθοράς για τα ελαστικά, την ίδια μορφή φθοράς και την ίδια επιθετικότητα λόγω των συχνών στροφών και ελιγμών σε περιορισμένους χώρους. Στόχος αυτής της τεχνικής ενημέρωσης είναι να σας δώσει συμβουλές και συστάσεις αναφορικά στις θέσεις τοποθέτησης για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης των ελαστικών σε ρυμουλκούμενα 3 αξόνων.

AUTOPROMOTEC 2017, BOLOGNA, ITALY (24-28/05/17).

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η έκθεση AUTOPROMOTEC 2017 στην Μπολώνια της Ιταλίας, με την ΑΕΟLUS να δίνει ηχηρό παρών, παρουσιάζοντας την ολοκαίνουρια σειρά φορτηγών ελαστικών “Neo”, στο περίβλεπτο περίπτερο της PROMETEON TYRE (Aeolus-Pirelli).

Image may contain: one or more people

Image may contain: outdoor

No automatic alt text available.

Image may contain: 2 people, people standing and basketball court

No automatic alt text available.

No automatic alt text available.

Image may contain: outdoor

 

Τα νέα αγροτικά ελαστικά Maxam Agrixtra

Τα τελευταία 50 χρόνια, η κατασκευάστρια ελαστικών Maxam με έδρα το Λουξεμβούργο, έχει χτίσει τη φήμη της με την παραγωγή ποιοτικών και χαμηλού κόστους χωματουργικών ελαστικών, τόσο συμβατικά όσο και radial.

Από την αρχή του 2015 η εταιρία αποφάσισε να εισέλθει και στον χώρο των αγροτικών ελαστικών, λανσάροντας το Maxam Agrixtra MS951R.

Το νέο ελαστικό είναι radial, και απευθείνεται σε τρακτέρ μεσαίας ιπποδύναμης. Η γκάμα περιλαμβάνει περίπου 40 διαστάσεις για ζάντες από 24 εώς και 42 ίντσες.

Όσον αφορά το προφίλ, κυκλοφορεί στις σειρές 85, 70 και 65 με την τελευταία να μπορεί να χρησιμοποιείται και στα 65 χλμ./ώρα.

Μάλιστα επιλέγονται όλο και πιο συχνά από μεγάλους κατασκευαστές τρακτέρ

όπως NEW HOLLAND & KUBOTA, για πρώτη τοποθέτηση (Ο.E.: ORIGINAL EQUIPMENT)